Zakić, Katarina and Sjinćuan, Sun (2014) Sličnosti i razlike poslovne kulture u Narodnoj Republici Kini i Republici Srbiji. Zbornik Matice srpske za društvene nauke, LXV (149(4)). pp. 863-873. ISSN 0352-5732
Text
ZMSDN_149-9-19.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (311kB) |
Abstract
Svetska ekonomska kriza pogodila je Srbiju, kao i čitav svet. Kao jedan od načina za prevazilaženje krize Vlada Republike Srbije okrenula se prvenstveno privlačenju investitora iz inostranstva. Najave postoje da bi jedan od potencijalnih investitora mogla biti i Narodna Republika Kina. S tim u vezi, pored spremnosti Vlade Republike Srbije da izađe u susret potencijalnim kineskim investitorima, potrebno je znati na koji način Kinezi rade, pregovaraju i sklapaju poslove. Svrha ovog rada je da prikaže sličnosti i razlike u poslovnoj kulturi u Kini i Srbiji, kako bi se bolje sagledale mogućnosti zajedničkog poslovanja i privređivanja, na obostranu korist. Metodologija ovog rada zasniva se na istraživanjima kulturnih dimenzija Hofstedea (Hofstede). Hofstedeove dimenzije nacionalne kultu re mogu se iskoristiti za prikazivanje specifičnosti poslovnih kul tu ra Kine i Srbije. Rezultati koji postoje u ovim istraživanjima pokazaće šta je slično a šta različito u poslovanju dve zemlje, a ujedno će biti date smernice kako poboljšati međusobno razumevanje i poslovanje.
Item Type: | Journal Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | Narodna Republika Kina, Republika Srbija, poslovna kultura, kulturne dimenzije, sličnosti i razlike |
Depositing User: | Ana Vukićević |
Date Deposited: | 01 Sep 2019 13:37 |
Last Modified: | 11 Oct 2023 12:17 |
URI: | http://repozitorijum.diplomacy.bg.ac.rs/id/eprint/230 |
Actions (login required)
View Item |