Sličnosti i razlike poslovne kulture u Narodnoj Republici Kini i Republici Srbiji

Zakić, Katarina and Sjinćuan, Sun (2014) Sličnosti i razlike poslovne kulture u Narodnoj Republici Kini i Republici Srbiji. Zbornik Matice srpske za društvene nauke, LXV (149(4)). pp. 863-873. ISSN 0352-5732

[img] Text
ZMSDN_149-9-19.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (311kB)

Abstract

Svetska ekonomska kriza pogodila je Srbiju, kao i čitav svet. Kao jedan od načina za prevazilaženje krize Vlada Republike Srbije okrenula se prvenstveno privlačenju investitora iz inostranstva. Najave postoje da bi jedan od potencijalnih investitora mogla biti i Narodna Republika Kina. S tim u vezi, pored spremnosti Vlade Republike Srbije da izađe u susret potencijalnim kineskim investitorima, potrebno je znati na koji način Kinezi rade, pregovaraju i sklapaju poslove. Svrha ovog rada je da prikaže sličnosti i razlike u poslovnoj kulturi u Kini i Srbiji, kako bi se bolje sagledale mogućnosti zajedničkog poslovanja i privređivanja, na obostranu korist. Metodologija ovog rada zasniva se na istraživanjima kulturnih dimenzija Hofstedea (Hofstede). Hofstedeove dimenzije nacionalne kultu re mogu se iskoristiti za prikazivanje specifičnosti poslovnih kul tu ra Kine i Srbije. Rezultati koji postoje u ovim istraživanjima pokazaće šta je slično a šta različito u poslovanju dve zemlje, a ujedno će biti date smernice kako poboljšati međusobno razumevanje i poslovanje.

Item Type: Journal Article
Uncontrolled Keywords: Narodna Republika Kina, Republika Srbija, poslovna kultura, kulturne dimenzije, sličnosti i razlike
Depositing User: Ana Vukićević
Date Deposited: 01 Sep 2019 13:37
Last Modified: 11 Oct 2023 12:17
URI: http://repozitorijum.diplomacy.bg.ac.rs/id/eprint/230

Actions (login required)

View Item View Item