Strategija konkurentske saradnje na digitalnim platformama - perspektiva primene u pošti

Petrović, Vladeta and Stojanović-Višić, Biljana and Jelisavac Trošić, Sanja (2018) Strategija konkurentske saradnje na digitalnim platformama - perspektiva primene u pošti. In: Zbornik radova / Trideset šesti Simpozijum o novim tehnologijama u poštanskom i telekomunikacionom saobraćaju PosTel 2018, Beograd, 4. i 5. decembar 2018. godine. Univerzitet, Saobraćajni fakultet, Beograd, pp. 3-12. ISBN 978-86-7395-395-3

[img] Text
1.PetrovicStojanovicVisicJelisavacTrosic.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (1MB)

Abstract

U radu se istražuje porast poslovanja zasnovanog na platformama i novom obliku hibridnog ponašanja kompanija koje se sastoji i od konkurentskog, ali i kolaborativnog ponašanja nazvanog Konkurentska saradnja (Coopetition), gde se omogućava deljenje resursa umesto dupliranje resursa. Povećanje konkurencije i povećanje saradnje značajno povećavaju ekonomske, tehnološke i transakcione veze između globalnih rivala. Konkurentska saradnja takođe smanjuje troškove, rizike i neizvesnosti povezane sa inovacijom ili razvojem novih proizvoda tokom globalne ekspanzije. Rezultat je globalna mreža preduzetnika, radnika i potrošača koji su slobodni da osnivaju biznise, pružaju sadržaj i kupuju dobra i usluge. Kako se radi o pretvaranju organizacije u informatičko preduzeće, gde se mogu omogućiti brže inovacije, bolje informirane odluke i brže izvršenje, postavlja se pitanje: Kakva je perspektiva za poštanske operatore, da li je digitalna transformacija dugoročna mapa njihovog puta?

Item Type: Book Chapter
Uncontrolled Keywords: platforma, konkurentska saradnja, digitalna strategija, ekonomija deljenja
Depositing User: Ana Vukićević
Date Deposited: 14 Apr 2020 09:24
Last Modified: 10 Oct 2023 10:12
URI: http://repozitorijum.diplomacy.bg.ac.rs/id/eprint/492

Actions (login required)

View Item View Item