Doprinos interkulturalnog menadžmenta razvijanju tolerantnosti u međunarodnom poslovanju

Zakić, Katarina and Milutinović, Olivera (2013) Doprinos interkulturalnog menadžmenta razvijanju tolerantnosti u međunarodnom poslovanju. Anali poslovne ekonomije, V (9). pp. 162-177. ISSN 2303-498X

[img] Text
09-Anali-poslovne-ekonomije-172-187.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (440kB)

Abstract

Od davnina su ljudi iz različitih krajeva sveta i sa različitih kontinenata trgovali. Njihov obim poslovanja zavisio je ponajviše od vremenskih uslova i bezbednosti puta. Vremena su se polako menjala, a sa njima su se stvarali i različiti uslovi poslovanja. Period svetske ekonomije nakon II svetskog rata je obeležen velikim ekonomskim usponima većine država. S obzirom na to da je došlo do stvaranja multinacionalnih (transnacionalnih) kompanija, došlo je do višestrukog povećanja prisustva kompanija iz različitih zemalja na teritoriji jedne države, kao i do povećanja broja kompanija u kojima rade ljudi iz svih krajeva sveta. Usled nedostatka informacija o tome kako druge nacije i kulture privređuju, javila se potreba za stvaranjem nove naučne discipline koja bi na odgovarajući način ukazala na to kako različite kulture posluju, a samim tim i utvrdila mogućnosti za optimalno poslovanje u uslovima sveopšte globalizacije. Interkulturni menadžment je nastao upravo sa idejom da se stvore uslovi za poštovanje različitosti uz uspešnu saradnju među narodima. Svrha ovog rada je da pokaže u kolikoj meri je ova naučna disciplina doprinela boljem razumevanju među narodima, kao i da pokaže da se uz shvatanje važnosti nacionalnih specifičnosti u oblasti poslovanja, podiže i nivo tolerantnosti među različitim narodima. Metodologija ovog rada se zasniva na istraživanjima Hofštejda (Hofstede), Švarca (Schwartz) i GLOBE projekta. Iako je glavna svrha interkulturnog menadžmenta u trenutku njegovog nastanka bila da se bolje upoznaju druge nacije kako bi se povećao obim poslovanja, on je doveo do ostvarenja mnogo šireg cilja, a to je shvatanje potrebe da su svi narodi različiti i da se njihove kulturne specifičnosti moraju uvažavati ne samo sa stanovišta biznisa, već i kroz svakodnevni život.

Item Type: Journal Article
Uncontrolled Keywords: međunarodno poslovanje, interkulturni menadžment, tolerantnost
Depositing User: Ana Vukićević
Date Deposited: 01 Sep 2019 14:08
Last Modified: 11 Oct 2023 12:18
URI: http://repozitorijum.diplomacy.bg.ac.rs/id/eprint/244

Actions (login required)

View Item View Item